Koncesję na budowę tej linii otrzymało w 1883 roku Towarzystwo Kolei Górnośląskiej. Linia została oddana do użytku 15 września 1886 roku. Jej zaplecze techniczne (m. in. dwustanowiskowa parowozownia) znajdowało się w Wąsosz. Wkrótce Towarzystwo, a z nim i ta linia, zostało upaństwowione. W momencie otwarcia linii kursowały tu 3 pary pociągów pasażerskich na dobę. Zamknięta całkowicie dla ruchu w 1960 roku, a rozebrana w 1975 roku. Pozostawiono 3,5 km odcinek toru doprowadzającego od stacji w Żmigrodzie ...
Koncesję na budowę tej linii otrzymało w 1883 roku Towarzystwo Kolei Górnośląskiej. Linia została oddana do użytku 15 września 1886 roku. Jej zaplecze techniczne (m. in. dwustanowiskowa parowozownia) znajdowało się w Wąsosz. Wkrótce Towarzystwo, a z nim i ta linia, zostało upaństwowione. W momencie otwarcia linii kursowały tu 3 pary pociągów pasażerskich na dobę. Zamknięta całkowicie dla ruchu w 1960 roku, a rozebrana w 1975 roku. Pozostawiono 3,5 km odcinek toru doprowadzającego od stacji w Żmigrodzie do Węglewa-Bychowa gdzie zbudowano w 1990 roku blisko 8 km pętlę do badań wytrzymałościowych taboru kolejowego.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
(inne źródło: likwidacja w 1970 roku, zarządzenie MK nr 60 dopiero 09.04.1975 r.) Kilometraż stacji (st.) i przystanków (po.) na linii (kilometraż niemiecki pokrywał się z polskim). Stacje węzłowe oznaczono pogrubioną czcionką, obiekty nieczynne/nieistniejące zaznaczono kursywą: - , Żmigród, st., km 0,000 - , (do 1945 r. przystanek Meilershof - Węglewo w km 3,27, obecnie początek toru doświadczalngo Instytutu Kolejnictwa), km 3,700 - , Barkówko, po., km 6,050 - , Barkowo, po., km 8,441 - , Białawy Wielkie ,po., km 11,192 - , Białawy, st., 14,982 - , Kamień Górowski, po., km 18,837 - , Płoski , po., km 21,287 - , Wąsosz, st., km 24,527 |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Linia kolejowa nr 317 Żmigród - Wąsosz na innych fotografiach | ||
|
||