MENU
Elektryczny zespół trakcyjny elT 1822 (od 1940 roku jako ET25 008) jako pociąg pospieszny E 147 za potokiem Mała Kamienna (jedna z niewielu przepraw na tej trasie) rozpocznie mozolny podjazd zboczem Zbójnickich Skał w kierunku Szklarskiej Poręby Dolnej. Maszyny tej serii obecne były na Dolnym Śląsku od 1935 r., wyprodukowane przez MAN stacjonowały na stacji Wrocław Świebodzki (Bw Breslau Freib. Bf.) i obsługiwały pociągi pospieszne w kierunku Jeleniej Góry i dalej, po rozłączeniu - Szklarską Porębę i Karpacz. Do dwuczłonowej jednostki silnikowej podpięty jest wagon sterowniczy, pozwalający na sprawną zmianę kierunku jazdy bez konieczności oblotu składu. Jednostki ostatecznie okazały się za słabe na śląskie linie górskie i pod koniec 1936 roku 5 z 8 sztuk zostało przekazanych do Tübingen w Badenii. Autorem zdjęcia wykonanego 10 czerwca 1936 r. jest mistrz przedwojennej fotografii kolejowej - Carl Bellingrodt.

Dodał: moose° - Data: 2008-12-14 23:19:37 - Odsłon: 2439
10 czerwca 1936


Przeprawa nad okresowo rwącym potokiem, odwadniającym wschodnie zbocza Kop Izerskich. Most znajduje się za przystankiem Górzyniec. Za mostem linia zmienia bieg z zachodniego na południowy i rozpoczyna solidny podjazd w stronę Szklarskiej Poręby Dolnej. W 1940 roku w okolicy mostu, przy drodze z Górzyńca do Kopańca otwarto przystanek Hartenberg. Przystanek nazwany po wojnie Kopaniec nie miał zaplanowanych w 1947 roku postojów.

  • /foto/3692/3692014m.jpg
    1902 - 1903
  • /foto/7289/7289927m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/3437/3437384m.jpg
    1927
  • /foto/7356/7356341m.jpg
    2018
  • /foto/9244/9244683m.jpg
    2021
  • /foto/9244/9244685m.jpg
    2021
  • /foto/9244/9244686m.jpg
    2021
  • /foto/9244/9244687m.jpg
    2021
  • /foto/9244/9244690m.jpg
    2021
  • /foto/9244/9244691m.jpg
    2021

www.ebay.de

Poprzednie: Stacja kolejowa Szklarska Poręba Górna Strona Główna Następne: Widoki z Pohulanki


moose | 2022-08-08 10:38:14
Podmiana na lepszy skan (szerszy kadr). Widoczna tarcza ostrzegawcza odnosi się do istniejącej w pobliżu mijanki Kopaniec (Kreuzungstation Seifershau), która funkcjonowała "na dziko" jako przystanek po wojnie jako Zalesie, a po 1947 r. została wprowadzona do RJ jako przystanek Kopaniec, ale nigdy dla niej nie ustanowiono rozkładu jazdy.