MENU
Elektryczny zespół trakcyjny elT 1822 (od 1940 roku jako ET25 008) za potokiem Mała Kamienna (jedna z niewielu przepraw na tej trasie) rozpocznie mozolny podjazd zboczem Zbójnickich Skał w kierunku Szklarskiej Poręby Dolnej. Pojazdy tej serii obecne były na D.Śl. od 1935, produkowane przez MANa, stacjonowały we Wrocławiu (Freib. Bf.) i obsługiwały pociągi pospieszne w kierunku Jeleniej Góry i dalej, po rozłączeniu - Szklarską Porębę i Karpacz. Do dwuczłonowej jednostki silnikowej podpięty jest wagon sterowniczy, pozwalający na sprawną zmianę kierunku jazdy bez konieczności oblotu składu. EZTy okazały się za słabe jak na śląskie linie górskie i już pod koniec 1936 roku 5 z 8 egz. śląskich zostało przekazanych do Tübingen w Badenii. Autorem zdjęcia jest mistrz fotografii kolejowej - Carl Bellingrodt.

Dodał: moose (administrator)° - Data: 2008-12-14 23:19:37 - Odsłon: 2067
lipiec 1936


Przeprawa nad okresowo rwącym potokiem, odwadniającym wschodnie zbocza Kop Izerskich. Most znajduje się za przystankiem Górzyniec. Za mostem linia zmienia bieg z zachodniego na południowy i rozpoczyna solidny podjazd w stronę Szklarskiej Poręby Dolnej. W 1940 roku w okolicy mostu, przy drodze z Górzyńca do Kopańca otwarto przystanek Hartenberg. Przystanek nazwany po wojnie Kopaniec nie miał zaplanowanych w 1947 roku postojów.

  • /foto/3692/3692014m.jpg
    1902 - 1903
  • /foto/7289/7289927m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/3437/3437384m.jpg
    1927
  • /foto/7356/7356341m.jpg
    2018
  • /foto/9244/9244683m.jpg
    2021
  • /foto/9244/9244685m.jpg
    2021
  • /foto/9244/9244686m.jpg
    2021
  • /foto/9244/9244687m.jpg
    2021
  • /foto/9244/9244690m.jpg
    2021
  • /foto/9244/9244691m.jpg
    2021

Die Eisenbahn in Schlesien 2005

Poprzednie: Stacja kolejowa Szklarska Poręba Górna Strona Główna Następne: Widoki z Pohulanki


moose (administrator) | 2010-07-04 21:12:06
W bliskości tego miejsca istniał w latach 1940-45 przystanek Hartenberg (Górzyniec), który po wojnie został nazwany Kopaniec, jednak dla niego nie ustanowiono postojów pociągu. W ciągu kilku lat po wojnie przystanek został zlikwidowany z braku siedzib w pobliżu. Widoczna na zdjęciu tarcza ostrzegawcza odnosi się do dawnej mijanki - dzisiejszego przystanku Górzyniec, znajdującego się nieco ponad 1km dalej.