MENU
Budynek nr 5a przy ul. Mostowej w Karpaczu to dawna dyżurka (portiernia) z czasów PRL,

Dodał: Zed – Administrator° - Data: 2020-09-02 18:12:51 - Odsłon: 262
11 sierpnia 2020

Data: 2020:08:11 11:22:26   ISO: 50   Ogniskowa: 4.2 mm   Aparat: samsung SM-G935F   Przysłona: f/1.7   Ekspozycja: 1/141 s  


Budynek nr 5a przy ul. Mostowej w Karpaczu to dawna dyżurka (portiernia) z czasów PRL, kiedy
willa na szczycie Księżej Góry była ośrodkiem wypoczynkowym dla ówczesnych VIPów. W budynku przy ul. M. Konopnickiej 5 (u południowego podnóża Księżej Góry) były mieszkania dla oddziału ochrony, jeszcze długo mieszkańcy Karpacza mówili o nim "blok milicyjny". Portiernia jakiś czas temu była wystawiona na sprzedaż. Obiekt wyposażony był w wodę i prąd. [info: górski]
/Petroniusz/

  • /foto/8622/8622536m.jpg
    2007
  • /foto/6165/6165835m.jpg
    2014
  • /foto/5246/5246356m.jpg
    2015
  • /foto/8891/8891834m.jpg
    2020

Zed – Administrator°

Poprzednie: Budynek nr 5a (brama) Strona Główna Następne: Hotel Zamek Księża Góra


chrzan233 | 2020-09-02 20:16:13
To nie pytanie do autora zdjęcia, tylko ogólne - skąd pochodzi informacja, że dyżurka ma adres Mostowa 5a? Według mojej wiedzy to Księża Góra 1, a hotel na szczycie ma numer 2.
Zed – Administrator | 2020-09-02 20:58:32
Obiekt założył kolega admin i potwierdzam jego numerację, chyba że posiadasz udokumentowaną wiedzę:)
Petroniusz (admin) | 2020-09-02 21:02:59
Może z opisu pod zdjęciem ?
Petroniusz (admin) | 2020-09-02 21:04:43
W komentarzu pod zdjęciem kolega "górski" wyjaśnia pewne niuanse podziału nieruchomości.
Petroniusz (admin) | 2020-09-02 21:08:11 | edytowany: 2020-09-02 21:11:17
Ale SIP Karpacza wyjaśnia chyba wszystko. Chrzan233, wychodzi na to, że jest tak jak napisałeś (Księża Góra nr 1, obiekt na szczycie - nr 2).
górski | 2020-09-02 21:10:34 | edytowany: 2020-09-02 21:11:26
Przecież na czele jest uwaga "Prezentowane dane nie mają charakteru urzędowego". Nie wiem na co miasto wywala kasę.
Petroniusz (admin) | 2020-09-02 21:13:03
Przy podanej przez Ciebie mapie ewidencyjnej czytam: m.in.: "Dane posiadają zróżnicowany stopień aktualności i szczegółowości. Zawarte w serwisie Geo-Info Portal informacje, w tym wygenerowane z serwisu wydruki nie stanowią dokumentów, stanowiących dowody w postępowaniach administracyjnych, cywilnych , egzekucyjnych, sądowo-administracyjnych i innych".
górski | 2020-09-02 21:28:48 | edytowany: 2020-09-02 21:37:48
To jest oczywiste, przecież ewentualny wydruk nie posiada właściwych ocechowań stemplami urzędu. Na stronie są narzędzia do pomiaru odległości i powierzchni, lecz mogą służyć tylko do celów orientacyjnych. Od strony technicznej wygląda to tak, że strona jest aktualizowana do stanu zgodnego z EGiB, lecz jest postawiona na innych serwerach. Ewentualne włamanie na stronę nie zagraża danym bazy EGiB. Strona jest aktualizowana na bieżąco i nie zauważyłem większych zaległości, czego nie mogę powiedzieć o ogólnie znanym portalu gdzie zaległości są oględnie mówiąc duże. Ilu letnie, to nawet szkoda pisać. Podobnie jest gdy przeglądasz księgi wieczyste. Wydruk możesz zrobić, lecz dokumentem ten papier nie będzie.
górski | 2020-09-02 21:08:19
Księża Góra (czyli cały las) byłą przypisana do ul.Mostowej, kiedy zmieniono nazwę można ustalić. Mostowa nr 5 (na dz. 23/3) ma budynek batalionu zabezpieczenia z czasów gdy był to ośrodek rządowy, portiernia ma nr 5a (na dz. 19/6). Budynek na szczycie stał zawsze na osobnej działce. Całość przekazano do starostwa, dokonano podziałów, powydzielano wszystkie obiekty i drogi a numeracja budynków została. Wszystko zobaczysz na oficjalnej stronie starostwa --> , klikasz "mapa ewidencyjna" , uwagę kwitujesz Esc, wybierasz okolicę, powiększasz mapę aż pokażą się działki i budynki. Jeśli na budynkach nie ma numerów adresowych na granatowym polu, to po lewej trzeba odhaczyć "punkty adresowe".
Petroniusz (admin) | 2020-09-02 21:10:55
Mapa z Twojego linku nie koreluje z SIP Karpacza z mojego linku. Bądź tu mądry....
górski | 2020-09-02 21:20:04 | edytowany: 2020-09-02 21:44:57
Wiem, lecz mapa z "mojego" linku jest obrazem stanu EGiB prowadzonego przez starostwo. Zbiór danych EGiB według rozporządzenia MRRiB z dnia 29. marca 2001 jest podstawą oznaczania nieruchomości na terenie RP. --> Prywatne wynalazki służą do zabawy znudzonych chłopców i wywalania naszej kasy przez ......
Petroniusz (admin) | 2020-09-02 22:06:16
Czyli zdecydowanie sugerujesz Mostową 5a?
górski | 2020-09-03 22:54:05
Sytuacja wygląda tak: nieczynna portiernia strzegąca zdemontowanej bramy ośrodka rządowego ma adres ul. Mostowa 5a , ulica na szczyt od 2016 roku ma nazwę Księża Góra. Obiekt na szczycie to Księża Góra 2, czyli numeru 1 brak. Budynek batalionu zabezpieczenia posiada adres Konopnickiej 5. Można domniemywać, że dlatego portierni jako budynkowi podległemu nadano 5a, nazwami ulic nikt kiedyś się nie przejmował. Zmiana nazwy ulicy nastąpiła uchwałą RM Karpacza nr XXIX/272/16 z dnia 30 listopada 2016. Posiadam fotke Dz.Urz. WD, lecz portal nie akceptuje zdjęć w formacie pdf. Dodam też, że zmiany w EGiB wprowadza się na wniosek właściciela na podstawie właściwych dokumentów; być może właściciel portierni nie jest zainteresowany aktualizacją danych adresowych i stąd brak spójności.
Petroniusz (admin) | 2020-09-03 22:55:14
Prześlij mi pdf, przerobię go na jpg i odeślę do Ciebie.
Petroniusz (admin) | 2020-09-04 19:08:35 | edytowany: 2020-09-04 22:27:58
Jednak to będzie Książa Góra 1. Wg e-mapy Karpacza zmiana numeru mogła nastąpić 23 stycznia 2017. Wg uchwały, którą mi podesłałeś (podałem Ci link do niej w DUW ), ta nazwa ulicy obowiązuje od 2016 roku. Wg prawa geodezyjnego i kartograficznego wójt (burmistrz, prezydent miasta) ustala numery porządkowe na wniosek zainteresowanych stron ale również z urzędu (art. 47a ust. 5). Może Karpacz zaktualizował numer ale z jakichś powodów informacja nie poszła do starostwa?
górski | 2020-09-04 21:56:24 | edytowany: 2020-09-04 22:00:02
Tu uchwała Rady M. K. , resztę obadam. Zmiany numeracji z urzędu to rzadkość. Przykładem może być Osiedle Skalne - numeracja na ul.Granitowej, Sikorskiego albo numer 166 przy M.C-S. vel Narutowicza vel Sikorskiego, wszystko pozostało po Ober Steinseiffen.